Stalldag !

Hej igen!

Dagens pass med ed blev i paddocken. Vi red ut igår och då var
han väldigt pigg så då känndes det välbehövligt med en lugn
genomkörare ! ( Han har stått i en vecka pga hosta)

Och idag fick han även på sig sina nya silver boots ! Han såg lite
flickig ut men han passade i dom !

Jag började med att skritta fram i ca 15-20 min, och då gjorde jag
tempoväxlingar och lite lösgörande, skänkelvikningarna satt mycket
bättre idag än innan. Och han var väldigt mjuk och följsam.

I traven var han seg, men han gjorde ändå det som jag bad honom om.
Så jag fick be Liza och Sofia hämta mina sporrar, och då gick det lite
lättare ! Skänkelvikningar i trav tycker han är jobbigt, så då kommer
det några protester ifrån honom, men han försöker. Och han lyssnar bättre
och bättre på förhållningarna i yttertygeln, och har slutat svänga när man
gör en förhållning !

Galoppen blir lättare och lättare för honom, han bär upp sig själv mer nu
än innan.
Så ridpasset var väldigt lyckat.
Duktig Ed !






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0