Torsdag eftermiddag !

Hejsan !

Igår när vi va iväg med Merci fick vi
goda nyheter, hennes blödning håller
på att läka ihop. Men veterinären vill
att det ska bli mer ärrvävnad där själva
blödningen är. Men det är på god väg.

Så nu har vi fått med oss ett schema hem
som vi ska börja med, då hon ska
t-köras varje dag i ca 30-40 min, och
stretchas som innan, så att inte senan läker
för kort. Och detta ska vi hålla på med i ca tre
veckor. I vecka 4 ska vi börja sitta på henne
och skritta i ca 2 veckor. Och mellan v, 5-6 så
ska vi tillbaka med henne och kolla. För i vecka
7 ska vi börja trava henne.
Det känns som att allt kommer bli bra igen och att
Merci kommer kunna fungera som vanligt i gen,
sålänge vi verkligen sköter det under igångsättningen.

På väg dit vet jag inte vad hon höll på med, hon flyttade
nästan hela transporten så som hon höll på. Vi var
tvugna att stanna i säve i en liten p-ficka så att jag kunde
springa ut och kolla vad hon höll på med.
Och när vi kom fram till nödinge och skulle köra in på
parkeringen så brötade hon ännu mer, så när jag och Liza
skulle in och säga att vi hade kommit frågade dom oss ifall vi
hade med oss en vildhäst ! Haha :)

Påvägen hem stod hon jätte snällt, och när vi öppnade lemmen
på stallplan så förstod vi varför ! Hon hade knuffat undan mellan
väggen så att hon stod brätt. Så jag tror att hon får stå så
hedanefter !

Var ute och promenerade henne i ca 30 min i dag. Hon var
lika pigg och glad som vanligt ! Speciellt på hemvägen !
Jag har en riktigt galen häst just nu !


Slänger upp en gammal blid på min älskling !

/ Patricia♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0