Fredag

Hejsan !

I dag tänkte jag möta upp Liza och sofia på tre hästar och kolla efter lite nya saker till Merci. Visst häst mässan är ju snart, men känner att lite nytt är ju alltid kul att ha ! Plus att det är ju fortfarande reor kvar.

Kom hem från thailand i onsdags.
Har haft det super bra, åkte först till hua hin, och va där i lite mer än en vecka. Sen kom två andra familjer ner till thailand och dom skulle vidare till Krabi ao nang, så vi åkte med dom dit, var där några dagar, efter det åkte vi till Phi Phi islands, och va där i ett dygn bara, så att Gabi skulle få se alla fina öar.
Vi var borta i lite mer än två veckor och har haft det super mysigt.

Liza har tagit hand om Merci under dom veckorna jag har varit borta. Då hon blev halt tyvärr, vet inte riktigt vad det är som är för fel. Men i onsdags när jag kom så va hältan borta.
Och Henke kom även och drog av skorna på henne i onsdags ifall det är så att hon har gått och överandträngt sig när hon har har haft broddarna på. Så skorna gick dras av.

I går när vi kom till stallet var hon inte halt, bestämde mig då för att skritta på henne i snön. Visade ingen hälta alls när jag tog in henne ifrån hagen, eller när hon kommit in i stallet.
Tog på henne sitt underbart fina lilarutiga täcke som jag köpte på Hööks förra vintern. Och sitt nya hackamore som vi fick utav fam kühner säterskog i julklapp (TACK), jag tycker om att rida Merci på hacamore då hon blir så otroligt känslig, och att det är bra att variera.

Så nu ska jag fixa iordning mig lite, och möta upp liza och sofia för att shoppa litegrann (y)





Bild från igår när jag och liza red på åkern.


/ Patricia ♣


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0