Merci och Patricia.

 Tänkte berätta om min och merci's tid för er som är intresserade.


När jag var 12 år skötte jag en häst som hette Inessa, ett brunt halvblodsto född 1996. Hon stod på Torslanda ridklubb då. Iness skulle vintern 2003 ut på foder, så jag blev utan sköthäst. Då stod det ett vitt litet D-ponnysto på Torslanda också, och jag föll genast bara redan att titta på henne, då hon var så otroligt söt och fin.
Jag lärde känna Merci´s förra ägare Michaela när jag tog hand om inessa, så jag frågade Micheala ifall hon behövde hjälp någon dag i veckan med Merci. Och det gjorde hon, så jag började att ha Merci en gång i veckan.
Mysigare sto fick man ju leta efter ! Dock va hon väldigt tjurig och arg. Men det va inget som jag brydde mig om då, hon var ju min sagoponny.

Jag skötte henne i två år. Vi hade många mysiga stunder och många arga studer med varandra. Men sånt är livet.
Efter tre år så kom jag och michaela ihop oss. Och jag fick inte sköta Merci längre. Då hade jag flera andra sköthästar men ingen va ju som Merci. Så jag tappade hoppet. Tills en dag då jag va och hälsade på en kompis i skolan då michalea gick i hennes klass så vi började prata igen, och kom överrans om  att jag skulle ha Merci öcer sommaren, detta var 2006. Vi hade en jätta mysig sommar i hop, med massa sol och bad. Men så kom hösten och jag var tvungen att lämna tillbaka henne.
Jag började gymnasiet och allt flöt på tills jag fick ett sms utav michela, där hon frågade ifall jag ville ha merci några dagar i veckan för att hon inte hann med, och det var klart jag ville.

Fick mig världens chock när jag kom till Merci då . ( då stog hon där jag har henne nu)
Hon hade inte gått sedan jag lämna tillbaka henne, så hon var ett riktigt monster.
Och så hände det lite saker som gjorde att michaela ej fick vara kvar istallet, så då frågade hon mig ifall jag ville ta Merci på foder . Jag fick tjata och tjata och till slut fick jag det!!

Vi fick 2 ½ år tillsammans, helt underbara år ! Massa tävlingar och bus!
Vinter 2008 fick jag lämna tillbaka henne, då jag egentligen ville köpa loss henne men dom ville ha för mycket pengar. 1 år stod hon i balltorp i mölndal och hade det inte alls bra.

Hösten 2009 fick jag köpt tillbaka henne. Och det 31 oktober 2009 stod hon nere på Nolviksstallbacke. Min fina fina häst.

Nu tävlar Liza henne för mig och dom har verkligen ett band dom där två. Helt underbart att se.
Merci ska få stanna hos mig sålänge jah bara kan, vill inte sälja. Men jag är 20 år, och betalar allt själv. Och har inget fast jobb. Men vi ska köpa jag och Merci för allti i världen. ♥




Merci på Torslanda



Min pärla

Merci och jag sommaren 06



Våran första tävling.





2008






nu och föralltid.
Jag älskar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0