Provridning.

Hej !

Nu har jag kommit hem efter en lång dag ute i stallet,
först var jag ute hos Merci en snabbis och mockade och fyllde
på hennes aktivitetsbollar med lite havre. Hon gillar verkligen
sina aktivitetsbollar!

Jag mötte upp Jessica i vårat stall, så blev hennes lillasysters ponny skodd,
efter det åkte vi till Edison.
Jag gick och hämtade honom i hagen medans jessica mockade och gjorde
maten.
Som jag skrev i det tidigare inlägget är han är 165 cm hög, men känns mycket större!
Ganska grov. Han har dasslock till hovar ( Hihi), men han var otroligt mysig och go !
Inga problem vid borstning eller sadling eller liknande, helt cool lugn !
Han lekte otroligt mycket med sin mule, Eddie är lite bufflig av sig.

Ridpasset gick väl helt okej, det var första gången jag red honom, och första gången jag
red stor häst på många år. Har ju hållt mig till min busponny.
I skritten var han ganska stel, så jag böjde igenom och flyttade undan honom för skänkeln
så att han skulle mjuka upp sig, det gav nästan direkt resultat! Lite svårt bara att komma
på hans knappar men skritten kändes helt okej.
Traven var väldigt stor, han sköt mig ur sadeln både när jag red lätt och  när jag satt ner.
Det var mycket go i den traven !Gjorde samma sak där som i skritten att jag formade och böjde igenom så att han skulle bli mjuk, funkade sådär men han gjorde sitt bästa.
Galoppen var jobbig tyckte han, då han ej är helt igång och inte heller helt musklad fick
det bli lite som det blev, men han har väldigt mjuk och stor galopp,man kommer ju någonstans iaf !!
Han måste öva på galoppfattningar, då han gärna rusar igenom dom.

Red inte så jättelänge, men är helt klart intresserad utav honom !


Såhär ser han ut ! Han är en STOR kille, lite rund om magen också,
men det går att jobba bort!

Glöm inte alla kolla in på Liza och Sofias blogg!

/Patricia♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0